Luděk Kratochvíl

Amatérský historik, který má občas potřebu komentovat věci okolo sebe. Občasný přispěvovatel na valka.cz
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 965x

Seznam rubrik

Luděk Kratochvíl

Převrat, kterého si zpočátku nikdo nevšiml .....

ale nakonec ovlivnil životy desítek milionů obyvatel v bývalém Ruském impériu a části Evropy na dalších 72 let.

7.3.2016 v 23:59 | Karma: 23,64 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Vylodění u Posolska a "námořní" bitva u Mysové

Po čeljabinském incidentu, omském incidentu a Trockého "legionářského rozkazu" se dostala občanská válka v Rusku do nové fáze - ke smůle bolševiků Čs. legie na Rusi přešly z neutrality do otevřeného boje proti nim.

5.3.2016 v 20:52 | Karma: 21,28 | Přečteno: 736x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Cesta k Cušimské katastrofě ...... závěr

Jediná dovednost, ve které Rožestvenského muži vysoce překonávali Tógovi námořníky, bylo umění překládky uhlí. Za posledních 230 dní jej prováděli téměř třicetkrát a to jak v přístavech, tak na volném moři.

24.2.2016 v 12:36 | Karma: 23,75 | Přečteno: 879x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Cesta k Cušimské katastrofě ...... 2. díl

Pokud Tě z milosti Boží zase uvidím, povím Ti o neuvěřitelných věcech, které se vymykají vší představivosti .... z dopisu ruského důstojníka manželce

11.2.2016 v 17:49 | Karma: 19,33 | Přečteno: 709x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Cesta k Cušimské katastrofě ...... 1. díl

Kdybych měl v sobě jiskru občanské statečnosti, musel bych křičet do celého světa: "Ušetřete poslední rezervy flotily. Neposílejte je na zničení." Ale bohužel jsem tu jiskru neměl .....adm. Rožestvenskij

9.2.2016 v 14:18 | Karma: 20,43 | Přečteno: 828x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Vodka na lačno + zkažené maso = revoluce ?

Více jak polovina posádky jsou nováčci, druhá polovina to, co kdysi uměla, už zapomněla. A to ještě je polovina z nich negramotných.

1.2.2016 v 14:01 | Karma: 22,37 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

879 utopených a sežraných žraloky .......... závěr

...Naše Vánoce by byly veselejší, kdyby jsi nezabil mého syna ....To kvůli Vám zemřel můj syn a jeho tisíc kamarádů ... Jsi vrah amerických námořníků, McVayi ...

28.1.2016 v 16:04 | Karma: 24,92 | Přečteno: 1325x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

879 utopených a sežraných žraloky .......... 1. díl

Kapitán Charles Butler McVay III. není odpovědný za katastrofu, která vedla k jeho postavení před válečný soud, k jeho odsouzení, ponížení a ukončení jeho slibné kariéry důstojníka válečného námořnictva ...

28.1.2016 v 12:29 | Karma: 20,81 | Přečteno: 1354x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

344 tun Wolframu

Nemohli pochopit, jak letoun klidně a chladnokrevně prolétl největší palebnou přehradou, jakou loď mohla vytvořit.

27.1.2016 v 12:36 | Karma: 30,51 | Přečteno: 1384x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

14 hodin kapitána Vukovice

Oba diverzanti po úspěšném položení náloží pod kýl lodi s úžasem hleděli na vlajku, kterou neznali a jméno státu, se kterým jejich země nebyla ve válce ......

15.1.2016 v 20:02 | Karma: 23,52 | Přečteno: 755x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Klub sebevrahů - ponorky třídy "Katastrofa"

"Číslo jedna, můj konec se potápí. Co dělá ten Váš?" - telefonický rozhovor kapitána ponorky třídy K se stanovištěm na přídi ......

14.1.2016 v 20:06 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1135x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 4. část

Večer 9.ledna připomíná Sankt-Petěrburg vřící kotel. Všechny zúčastněné strany jsou dnešními událostmi mírně řečeno velice překvapeny a hledají řešení, co dál. Obvinění padají na všech stranách, zatýká se, počítají mrtví a ranění,

11.1.2016 v 10:45 | Karma: 14,23 | Přečteno: 461x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 3. část

Na různých místech Sankt-Petěrburgu se od časného rána scházejí davy obyvatel, mužů, žen i dětí. Není to jeden pochod, ale spousty malých, které se slévají ze všech směrů k jedinému cíli, a tím je Zimní palác.

10.1.2016 v 11:10 | Karma: 16,95 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 2. část

Byla neděle, 9. ledna 1905 a v Sankt-Petěrburgu se schylovalo ke krvavému dramatu. Proti stopadesátitisícovému davu nesoucímu petici svému, v té době nepřítomnému, imperátoru do Zimního paláce stálo čtyřicet tisíc příslušníků

9.1.2016 v 12:15 | Karma: 16,84 | Přečteno: 539x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 1. část

Car se odvrátil od lidu a dal do něj střílet... Tisíce obětí v Petrohradu... Kozáci rozstříleli pokojnou demonstraci kulomety a rozsekali šavlemi... tak psal soudobý tisk a doteď jsou někde tyto informace vydávány za pravdivé.

8.1.2016 v 12:22 | Karma: 17,42 | Přečteno: 648x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 7.

V posledním dílu si přiblížíme konstrukce pro technickou podporu, dělostřelecké tahače a transportéry pro přepravu pěchoty.

22.11.2015 v 16:19 | Karma: 18,60 | Přečteno: 1252x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 6.

Přehled vývoje a výroby samohybných děl a houfnic a protiletadlových děl na podvozkové části tanku T-26

15.11.2015 v 11:01 | Karma: 16,30 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 5.

Tato část pojednává o dálkově ovládaných plamenometných tancích, různých typech ženijních konstrukcí a vozidlech pro násilné překonávání vodních toků.

13.11.2015 v 8:46 | Karma: 17,87 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 4.

V této části nakoukneme do konstrukcí palebné podpory, vyráběných nebo vyvíjených na podvozkové části tanku T-26

12.11.2015 v 10:53 | Karma: 18,65 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 3.

V roce 1935 začínají vyjíždět z Vorošilovovy továrny v Leningradě vozidla se dvěma novými, ale z vnějšku neviditelnými změnami - nádržemi zvětšenými z 182 l na 285 l a částečně svařovanou korbou.

11.11.2015 v 14:00 | Karma: 16,99 | Přečteno: 1156x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 2.

Již od počátku výroby kulometného dvouvěžového T-26 bylo jasné, že toto vozidlo v boji proti obrněným cílům nemá šanci uspět. Na konci roku 1931 byl tedy vyroben prototyp, který měl v pravé věži lafetován 37mm kanon Hotchkiss.

10.11.2015 v 11:59 | Karma: 18,79 | Přečteno: 1204x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 1.

Pro naplnění pětiletého „Programu tankového a automobilního vyzbrojení DRRA“, vyhlášeného Generálním štábem DRRA v roce 1929, chybělo tankovým jednotkám sovětských ozbrojených sil jediné – asi 3 500 tanků pro konec roku 1931 ....

9.11.2015 v 12:00 | Karma: 22,26 | Přečteno: 1574x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Rychlé tanky - finále - BT-7

Tak jako výroba BT-2 přešla plynule (v rámci možností) na BT-5, začalo se souběžně pracovat na dalších zdokonaleních pro budoucí BT-7. Předchozí díl

5.11.2015 v 9:22 | Karma: 19,71 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Rychlé tanky- BT-5

Již s prvními sériemi tanků BT-2 začali konstruktéři v ChPZ Im. Kominterny - závodě č.183 pracovat na novém typu, u kterého by byly odstraněny nedostatky, zjednodušila se výroba a snížily výrobní náklady. Předchozí díl

3.11.2015 v 14:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Ostatní

Luděk Kratochvíl

Vznik "rychlých tanků" - tank BT-2

Na konci 20. let zkonstruoval, na základě svého patentu na samostatné odpružení všech kol (vinuté pružiny na kyvných ramenech pod pancířem s možností sejmutí pásů), W. Christie na svou dobu převratný kolopásový tankový podvozek

2.11.2015 v 11:42 | Karma: 20,44 | Přečteno: 1386x | Diskuse| Ostatní