Luděk Kratochvíl
- Počet článků 90
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 965x
Seznam rubrik
Luděk Kratochvíl
Převrat, kterého si zpočátku nikdo nevšiml .....
ale nakonec ovlivnil životy desítek milionů obyvatel v bývalém Ruském impériu a části Evropy na dalších 72 let.
Luděk Kratochvíl
Vylodění u Posolska a "námořní" bitva u Mysové
Po čeljabinském incidentu, omském incidentu a Trockého "legionářského rozkazu" se dostala občanská válka v Rusku do nové fáze - ke smůle bolševiků Čs. legie na Rusi přešly z neutrality do otevřeného boje proti nim.
Luděk Kratochvíl
Cesta k Cušimské katastrofě ...... závěr
Jediná dovednost, ve které Rožestvenského muži vysoce překonávali Tógovi námořníky, bylo umění překládky uhlí. Za posledních 230 dní jej prováděli téměř třicetkrát a to jak v přístavech, tak na volném moři.
Luděk Kratochvíl
Cesta k Cušimské katastrofě ...... 2. díl
Pokud Tě z milosti Boží zase uvidím, povím Ti o neuvěřitelných věcech, které se vymykají vší představivosti .... z dopisu ruského důstojníka manželce
Luděk Kratochvíl
Cesta k Cušimské katastrofě ...... 1. díl
Kdybych měl v sobě jiskru občanské statečnosti, musel bych křičet do celého světa: "Ušetřete poslední rezervy flotily. Neposílejte je na zničení." Ale bohužel jsem tu jiskru neměl .....adm. Rožestvenskij
Luděk Kratochvíl
Vodka na lačno + zkažené maso = revoluce ?
Více jak polovina posádky jsou nováčci, druhá polovina to, co kdysi uměla, už zapomněla. A to ještě je polovina z nich negramotných.
Luděk Kratochvíl
879 utopených a sežraných žraloky .......... závěr
...Naše Vánoce by byly veselejší, kdyby jsi nezabil mého syna ....To kvůli Vám zemřel můj syn a jeho tisíc kamarádů ... Jsi vrah amerických námořníků, McVayi ...
Luděk Kratochvíl
879 utopených a sežraných žraloky .......... 1. díl
Kapitán Charles Butler McVay III. není odpovědný za katastrofu, která vedla k jeho postavení před válečný soud, k jeho odsouzení, ponížení a ukončení jeho slibné kariéry důstojníka válečného námořnictva ...
Luděk Kratochvíl
344 tun Wolframu
Nemohli pochopit, jak letoun klidně a chladnokrevně prolétl největší palebnou přehradou, jakou loď mohla vytvořit.
Luděk Kratochvíl
14 hodin kapitána Vukovice
Oba diverzanti po úspěšném položení náloží pod kýl lodi s úžasem hleděli na vlajku, kterou neznali a jméno státu, se kterým jejich země nebyla ve válce ......
Luděk Kratochvíl
Klub sebevrahů - ponorky třídy "Katastrofa"
"Číslo jedna, můj konec se potápí. Co dělá ten Váš?" - telefonický rozhovor kapitána ponorky třídy K se stanovištěm na přídi ......
Luděk Kratochvíl
Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 4. část
Večer 9.ledna připomíná Sankt-Petěrburg vřící kotel. Všechny zúčastněné strany jsou dnešními událostmi mírně řečeno velice překvapeny a hledají řešení, co dál. Obvinění padají na všech stranách, zatýká se, počítají mrtví a ranění,
Luděk Kratochvíl
Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 3. část
Na různých místech Sankt-Petěrburgu se od časného rána scházejí davy obyvatel, mužů, žen i dětí. Není to jeden pochod, ale spousty malých, které se slévají ze všech směrů k jedinému cíli, a tím je Zimní palác.
Luděk Kratochvíl
Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 2. část
Byla neděle, 9. ledna 1905 a v Sankt-Petěrburgu se schylovalo ke krvavému dramatu. Proti stopadesátitisícovému davu nesoucímu petici svému, v té době nepřítomnému, imperátoru do Zimního paláce stálo čtyřicet tisíc příslušníků
Luděk Kratochvíl
Krvavá neděle 9. (22.) ledna 1905 v Sankt-Petěrburgu - 1. část
Car se odvrátil od lidu a dal do něj střílet... Tisíce obětí v Petrohradu... Kozáci rozstříleli pokojnou demonstraci kulomety a rozsekali šavlemi... tak psal soudobý tisk a doteď jsou někde tyto informace vydávány za pravdivé.
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 7.
V posledním dílu si přiblížíme konstrukce pro technickou podporu, dělostřelecké tahače a transportéry pro přepravu pěchoty.
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 6.
Přehled vývoje a výroby samohybných děl a houfnic a protiletadlových děl na podvozkové části tanku T-26
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 5.
Tato část pojednává o dálkově ovládaných plamenometných tancích, různých typech ženijních konstrukcí a vozidlech pro násilné překonávání vodních toků.
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 4.
V této části nakoukneme do konstrukcí palebné podpory, vyráběných nebo vyvíjených na podvozkové části tanku T-26
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 3.
V roce 1935 začínají vyjíždět z Vorošilovovy továrny v Leningradě vozidla se dvěma novými, ale z vnějšku neviditelnými změnami - nádržemi zvětšenými z 182 l na 285 l a částečně svařovanou korbou.
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 2.
Již od počátku výroby kulometného dvouvěžového T-26 bylo jasné, že toto vozidlo v boji proti obrněným cílům nemá šanci uspět. Na konci roku 1931 byl tedy vyroben prototyp, který měl v pravé věži lafetován 37mm kanon Hotchkiss.
Luděk Kratochvíl
T-26 – postrach sovětských tankistů? - část 1.
Pro naplnění pětiletého „Programu tankového a automobilního vyzbrojení DRRA“, vyhlášeného Generálním štábem DRRA v roce 1929, chybělo tankovým jednotkám sovětských ozbrojených sil jediné – asi 3 500 tanků pro konec roku 1931 ....
Luděk Kratochvíl
Rychlé tanky - finále - BT-7
Tak jako výroba BT-2 přešla plynule (v rámci možností) na BT-5, začalo se souběžně pracovat na dalších zdokonaleních pro budoucí BT-7. Předchozí díl
Luděk Kratochvíl
Rychlé tanky- BT-5
Již s prvními sériemi tanků BT-2 začali konstruktéři v ChPZ Im. Kominterny - závodě č.183 pracovat na novém typu, u kterého by byly odstraněny nedostatky, zjednodušila se výroba a snížily výrobní náklady. Předchozí díl
Luděk Kratochvíl
Vznik "rychlých tanků" - tank BT-2
Na konci 20. let zkonstruoval, na základě svého patentu na samostatné odpružení všech kol (vinuté pružiny na kyvných ramenech pod pancířem s možností sejmutí pásů), W. Christie na svou dobu převratný kolopásový tankový podvozek
předchozí | 1 2 3 4 | další |